Reizen: Engelse kust en Londen

Afgelopen meivakantie heb ik samen met mijn ouders en broertje een aantal plaatsen in Engeland bezocht. We waren al een aantal jaar niet meer samen op vakantie geweest, dus dat was hard nodig! Het plan was om een aantal dagen aan de kust te verblijven en de tweede helft van de week zouden we naar Londen gaan.

Een vakantie begint voor mij altijd direct als we de auto in zijn gestapt. De muziek gaat aan, af en toe gaat er een zak toffees rond en ondertussen lekker naar buiten kijken. Ik was echt toe aan deze vakantie. Ik zat vol in de school stress, dus een weekje weg van alle drukte kwam goed uit. Ook was ik nog nooit in Engeland geweest en had ik heel veel zin om daar lekker met mijn camera aan de slag te kunnen!

We namen de boot vanaf Duinkerke naar Dover. Als je de haven van Dover binnenvaart word je meteen bevangen door de prachtige krijtrotsen.

The white cliffs of Dover
The white cliffs of Dover

De dagen aan de kust hebben we verschillende kleine plaatsjes in de omgeving bezocht. We hadden, op een enkel ding na, geen planning gemaakt. We zouden wel zien waar de week ons bracht. We zijn onder andere naar Rochester en Canterbury geweest. Alle plaatsjes waren heel leuk om te bezoeken. We hebben gelachen om de uithangborden bij verschillende pubs, in de meest schattige cafeetjes thee op z’n Engels gedronken (met melk) en uitgewaaid aan het water.

Rochester
Rochester
Carrot cake en thee met melk in Dover
Carrot cake en thee met melk in Dover
Canterbury Cathedral
Canterbury Cathedral

Samen met mijn broertje Job deel ik altijd een kamer of een tent als we op vakantie zijn. We schelen iets minder dan anderhalf jaar en kunnen het goed met elkaar vinden. Ik ben blij dat ik een klein deel van de kust van Engeland heb mogen ontdekken. Ik vond het er heerlijk. De mooie natuur, de leuke kronkelwegen (ondanks het rijden aan de linkerkant, wat voor veel hilarische taferelen heeft gezorgd) en natuurlijk de zee.

10 11

Als afsluiter zijn we een paar dagen naar Londen geweest. De eerste dag besloten we lopend alle hoogtepunten van de stad langs te gaan, zoals de Tower Bridge en de Big Ben. Aan het eind van de middag werd het weer slechter en bezochten we het National History Museum. De tweede dag in Londen was het weer een stuk opgeknapt, waardoor we weer heel veel konden lopen 😉 We zijn van Hyde Park, via Buckingham Palace naar Piccadilly Circus gewandeld. Daar ging iedereen een uurtje of twee zijn eigen gang. Papa wandelde langs oude gebouwen, mama en Job bezochten de grootste speelgoedwinkel en ik ging op jacht naar kledingwinkels.

Big Ben
Big Ben
Tower Bridge
Tower Bridge
Broertjelief
Broertjelief

Onze allerlaatste dag stond onze enige geplande activiteit op het programma. Op een kleine afstand rijden van ons appartement bevonden zich namelijk de Warner Bros Studio’s, waar we de Making of Harry Potter hebben bezocht. Of je nu een diehard Harry Potter fan bent of niet, ik kan echt iedereen aanraden om deze tour te bezoeken! Over alles is nagedacht en er zijn zoveel details te ontdekken. Zo kom je er bijvoorbeeld achter dat alle toverstokdoosjes in de winkel van Olivander met de hand zijn beschilderd. Als klap op de vuurpijl eindigt de tour met het kasteel van Zweinstein die op schaal is nagebouwd. Ik ben er met mijn broertje, die er al eens eerder was geweest, wel vijf keer om heen gelopen. Een prachtige afsluiter van een topvakantie!

Bisous, Susanna

44  46
43

5 thoughts on “Reizen: Engelse kust en Londen

Geef een reactie

